مساجد در رزمایش مواسات به کانون همدلی تبدیل شدند 

مساجد در رزمایش مواسات به کانون همدلی تبدیل شدند 

تاریخ انتشار : ۷ خرداد ۱۳۹۹
حجت الاسلام عباس گروهی گفت: رزمایش مواسات و همدلی از مساجد نشات گرفته است و در لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش مواسات و همدلی، مساجد با جلب کمک های مومنانه و خدمت رسانی به نیازمندان تبدیل به کانون همدلی شدند.

حجت الاسلام «عباس گروهی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: رزمایش مواسات و همدلی از مساجد نشات گرفته است و در لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش مواسات و همدلی، مساجد با جلب کمک های مومنانه و خدمت رسانی به نیازمندان تبدیل به کانون همدلی شدند.

امام جمعه رودبار جنوب افزود: در همین راستا از سوی ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان، سبدهای غذایی و گوشت منجمد در بین نیازمندان منطقه توزیع شده است و همچنین یک دستگاه نانوایی امانی با رایزنی این نهاد در منطقه مستقر شد که روزانه ۳۰۰ قرص نان پخت کرده و به صورت رایگان در بین نیازمندان توزیع کرد.

وی عنوان کرد: کانون فرهنگی هنری شهید باکری با مدیریت حجت الاسلام جمشید خاوری یکی از کانون های فرهنگی هنری مساجد فعال منطقه رودبار است که در دوران سیل در خدمت رسانی به سیل زدگان فعالیت داشته و تاکنون طی ۳ مرحله سبدهای غذایی و غذای گرم در بین نیازمندان منطقه توزیع کرده است.

حجت الاسلام گروهی ابراز کرد: با شیوع کرونا و وقوع سیل در رودبار جنوب تعدادی از کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان به کمک سیل زدگان شتافتند و در لای روبی منازل سیل زدگان، تهیه و توزیع غذای گرم و نان کمک کردند و همچنین لباس، اقلام خوراکی و پتو برای سیل زدگان به منطقه ارسال کردند.

امام جمعه رودبار جنوب با اشاره به نقش سپاه در خدمت رسانی به محرومین رودبار جنوب، اظهار کرد: سپاه به عنوان نهادی مردمی بلافاصله پس از بروز سیل در رودبار جنوب، حاضر شد و به کمک محرومین و سیل زدگان شتافت، از خدمات شایان این نهاد در کمک به سیل زدگان، راه اندازی بیمارستان صحرایی، ساخت سرویس بهداشتی، تهیه و توزیع غذای گرم، اقلام خوراکی و لباس برای سیل زدگان و همچنین تخلیه آب و لای روبی منازل سیل زدگان می باشد.

وی بیان کرد: در راستای اجرای رزمایش مواسات و همدلی از سوی سپاه ۳ هزار سبد غذایی و با همکاری بنیاد مستضعفان نیز ۲ هزار سبد غذایی تهیه و در بین نیازمندان شهرستان توزیع شد، در مجموع سپاه کمک های قابل قبولی، برای محرومیت زدایی از چهره این منطقه انجام داده است.

حجت الاسلام گروهی اضافه کرد: یکی دیگر از نهادهای مردمی که همواره در طول سال در راستای کمک به محرومین منطقه فعالیت دارد، خیریه مردم داران کرامت ایرانیان می باشد که ظرف ۲ ماه گذشته بیش از ۲ میلیارد تومان کمک کرده است.

امام جمعه رودبار جنوب ادامه داد: این خیریه تاکنون در ساخت واحدهای مسکونی و سرویس بهداشتی، تهیه غذای گرم، پوشاک و فرش کمک کرده است.

وی ابراز کرد: خیریه مولود کعبه تهران نیز در دوران سیل با تهیه آرد، پتو، چادر و مواد غذایی به کمک سیل زدگان منطقه شتافت.

حجت الاسلام گروهی عنوان کرد: همچنین با رایزنی و پیگیری های دفتر امام جمعه رودبار جنوب ۳۰۰ میلیون تومان از خیرین سایر شهرستان ها از جمله شهرستان جیرفت به رزمایش مواسات و همدلی رودبار جنوب کمک شده است.

امام جمعه رودبار جنوب در خاتمه از کلیه مردم، خیرین، خیریه ها، سپاه، مساجد و کانون های فرهنگی هنری و گروه های جهادی تشکر کرد.

پایان پیام/ 586